Innholdsstrategi

En innholdsstrategi, hva er det? Det er en plan for produksjon, publisering og vedlikehold av nyttig, brukervennlig innhold. En plan som  støtter opp om kjernevirksomheten i organisasjonen din. Mer av det som funker. Mindre frustrasjon.

Å gi brukerne nyttig, brukbart innhold er lønnsomt for organisasjonen. Ha en klar plan for hvilket innhold du skal prioritere, og hva du kan slette.

Få fokus på hva som er riktig for din virksomhet. Velg riktig virkemiddel for å nå målet. Finn ut hva som er riktig å vektlegge mest for din virksomhet: tekst, foto, illustrasjoner, video eller møter ansikt-til-ansikt. Og finn ut hvordan du får de ulike virkemidlene til å jobbe best mulig sammen mot dine og brukernes mål.

Dette lærer du

  • Hvordan definere kvalitetskriterier for innhold for din virksomhet
  • Hva webredaksjoner som funker har til felles
  • Optimal arbeidsflyt for innhold
  • Brukertesting – når og hvordan
  • Interne forhold – hvordan få godt samarbeid mellom fagfolk og kommunikasjonsstaben

Rådene du får via Innholdsskolen er faglig funderte etter mange år som innholdsrådgiver i konsulentbransjen for små og store aktører i både offentlig og privat sektor.

Klar til å lære mer om innholdsstrategi? Ta kontakt