Innholdsstrategi

En innholdsstrategi, hva er det? Det er en plan for produksjon, publisering og vedlikehold av nyttig, brukervennlig innhold. En plan som  støtter opp om kjernevirksomheten i organisasjonen din. Mer av det som funker. Mindre frustrasjon.

Å gi brukerne nyttig, brukbart innhold på rett plass til rett tid er lønnsomt for organisasjonen. Jeg kan hjelpe med å lage en klar plan for hvilket innhold du skal prioritere, og hva du kan slette.

En slik plan gir deg klarhet og fokus på hva som er riktig og viktig for din virksomhet. Da kan du lettere velge riktige virkemidler for å nå målet.

Du kan lære

  • Hvordan du definerer kvalitetskriterier for innhold for din virksomhet
  • Hva webredaksjoner som funker har til felles
  • Optimal arbeidsflyt for innhold
  • Brukertesting – når og hvordan
  • Interne forhold – hvordan få godt samarbeid mellom fagfolka og kommunikasjonssavdelingen (jadda, det er mulig. Jeg har stått i den kryssilden, mange ganger.)

Jeg deler tips, råd og erfaringer fra mange år som innholdsrådgiver i konsulentbransjen, der jeg har jobbet for små og store aktører i både offentlig og privat sektor.

Klar til å lære mer om innholdsstrategi? Ta kontakt!